tessadeurloo.reismee.nl

Kleine update

Ha lieve allemaal!

Even een kort berichtje van deze solemija. Vandaag de eerste scholen bezocht en met de eerste leraren gesproken. Daarmee heb ik al interviews gepland dus het onderzoek komt nu dan echt van de grond. Het is nog wel langzaam opstarten en er zijn nog steeds wel wat opstart problemen maar ik hoop dat die snel opgelost zijn. Rekening houdend met het Ghana tempo natuurlijk.

Om even kort antwoord te geven op jullie vragen:

De wc, ook wel: afgebrokkelde muren, stinkt niet want de varkens komen als een soort stofzuiger achter je aan en ruimen alles netjes op. Zo heb ik ze van de week zelfs eerst weg moeten jagen van het ‘toiletgebouw’ voordat ik naar de wc kon. Zodra ik weg was glipte het beest weer achter me langs en had ook weer een lekker snackje voor de dag. Zo wordt het leven dus mooi gerecycled. Ik eet mijn eten. De varkens eten mijn ‘afval’. Wij eten het varken. Ja zo is de cirkel compleet.

Mijn rug. Tja dat blijft een spannend puntje. Heb me er de eerste paar dagen enorm druk om gemaakt en doe dat soms nog steeds. Hier met een hernia rondlopen zou niet te doen zijn. Ik doe nu wèl elke dag mijn oefeningen om de gemoedstoestand wat rustiger te maken. Verder niet al te gekke dingen doen en goed luisteren naar mijn lichaam. Gelukkig is het vaak zo warm dat je niet eens gekke dingen kan en wil doen. Dat scheelt dan weer!

Daarnaast heb ik gezien dat papa en Hans en Jon mij fotoruimte cadeau hebben gegeven! Super lief, dankjewel! Op dit moment heb ik ruimte voor 500 foto’s dus ik denk dat dat voor nu wel even genoeg moet zijn. Mama zei al dat er enorm veel reclame wordt gemaakt om mij fotoruimte te doneren, maar dat is op dit moment dus eventjes niet meer nodig!

Dat was het weer even voor vandaag! Ik zal morgen nog wat foto’s uploaden zodat jullie een beter beeld krijgen van mijn leven hier!

Heel veel liefs vanuit het warme Ghana en ik ben heeel jaloers op de mensen die aanstaande vrijdag lekker gaan carnavallen! Veeeel plezier, geniet ervan en drink vooral veel biertjes op mij!

Reacties

Reacties

Bibian

Lieve Tes,
Wauw wat een verhalen, inderdaad een hele andere wereld, maar toch denk ik dat de avonturier in jou hier helemaal op haar plek is! Ben erg benieuwd naar je onderzoek. Stiekem ga ik je wel missen met carnaval, dus zal zeker op je proosten!
Dikke kus

papa Hans

Tes,
Jammer dat Ghana geen Afrikaans voetbalkampioen geworden is. Was waarschijnlijk een gigantisch feest geweest!
Ik verbaas me nog steeds als ik jouw `verhaaltjes`
lees. Hoe jij omgaat met bijvoorbeeld varkens wegjagen voordat je kan poepen. Je bent een echte globetrotter geworden.
XXXHansXXX

papa Hans

Tes,
Jammer dat Ghana geen Afrikaans voetbalkampioen geworden is. Was waarschijnlijk een gigantisch feest geweest!
Ik verbaas me nog steeds als ik jouw `verhaaltjes`
lees. Hoe jij omgaat met bijvoorbeeld varkens wegjagen voordat je kan poepen. Je bent een echte globetrotter geworden.
XXXHansXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!